Ny ledning “nya” mål och riktningar för Gibson. Jag och Hampus var på resa och besökte leverantören som tar hand om Gibson i Sverige och fick en föreläsning av en man som såg ut som han hade klivit rakt ur ett Gibsonsektmöte. Det var Gibsons Europarepresentant som berättade med stor inlevelse hur Gibson ska vända den negativa trend de nu har haft ett tag och vi fick veta flertalet hemligheter som jag inte kan skriva här men kontentan är att de ska tillbaka till sina rötter. Experimenterandet är SLUT, en Gibson ska förbli en Gibson, det är det som gick fram men med en twist. Nya butiker på nya ställen och andra sätt att förmedla märket är en av de strategiska stegen som deras nya VD James Curleigh (JC) ska ta. Han kommer från att lyft Levis (jeansmärke) till sina fornstora dagar och vet hur ett märke med en lång tradition ska förvaltas. De anställda på fabriksgolvet i Montana och i Nashville har redan tagit James smeknamn JC och lyft honom upp i nivå till en annan gubbe som sägs ha levt för ca 2000 år sedan med samma initialer, nu återstår det bara att se. Själv tror jag att de är på rätt väg, men är det för sent ? Är det någon som är sugen på att veta lite av de hemligheter som vi inte får säga så kanske, kanske ett wienerbröd till eftermiddagskaffet kan få Hampus att släppa en och annan information. Välkommen in till butiken